Κοραλλιογενείς Ύφαλοι σε Κίνδυνο

Περιγραφή
Το θέμα συνδέει την υποβάθμιση και την καταστροφή των κοραλλιογενών υφάλων με παράγοντες που την προκαλούν, καθώς και με τις επιπτώσεις που έχει στη θαλάσσια ζωή και στις παραθαλάσσιες κοινότητες. Οι μαθητές/τριες καλούνται να διαβάσουν πληροφορίες για το θέμα να λάβουν υπόψη τους σχετικό διάγραμμα και εικόνα, να αξιοποιήσουν γνώσεις Βιολογίας (βιοποικιλότητα, αντοχή σε περιβαλλοντικές πιέσεις) και Χημείας (αύξηση της συγκέντρωσης CO2 στην ατμόσφαιρα και ενίσχυση της υπερθέρμανσης του πλανήτη και της οξίνισης των ωκεανών) και να σκεφτούν κριτικά προκειμένου να:
- αναγνωρίσουν τις επιπτώσεις που έχει η καταστροφή των κοραλλιογενών υφάλων στη θαλάσσια ζωή και στις παραθαλάσσιες κοινότητες (απώλεια οικοτόπων, μείωση της αλιείας),
- εξηγήσουν ότι η καλλιέργεια κατάλληλων κοραλλιών σε «φυτώρια» και την «μεταφύτευσή» τους στους κοραλλιογενείς υφάλους αποτελεί μια υποστηρικτική δράση, επειδή αφενός αυτά είναι ανθεκτικότερα σε περιβαλλοντικές πιέσεις και αφετέρου ενισχύουν την βιοποικιλότητα,
- προτείνουν μέτρα για τον περιορισμό του φαινομένου της υπερθέρμανσης του πλανήτη,
κατανοήσουν τη διαδικασία της οξίνισης των ωκεανών μέσω χημικών εξισώσεων και να εξηγήσουν πώς η οξίνιση επηρεάζει αρνητικά τα θαλάσσια οικοσυστήματα στα οποία συμμετέχουν οργανισμοί με κέλυφος ή κοράλλια (οργανισμούς που εξαρτώνται από το ανθρακικό ασβέστιο).
Κοραλλιογενείς Ύφαλοι σε Κίνδυνο
Γνωστικό Αντικείμενο
Επιστημονική Δεξιότητα
Τύπος Επιστημονικής Γνώσης
Γνωστικές Περιοχές
Πλαίσιο Εφαρμογής
Περιεχόμενο
Τύπος Απάντησης
Έκδοση
Αξιολόγηση Θέματος
*Υπάρχει η δυνατότητα αποστολής μιας και μόνο αξιολόγησης ανά email. Στην περίπτωση που θέλετε να αξιολογήσετε περισσότερα από ένα θέματα ή και να μας ανατροφοδοτήσετε συνολικά για το skills4life, μπορείτε να αξιοποιήσετε την επιλογή “Ανατροφοδότηση για το Skills4Life [Τράπεζα Θεμάτων]” στο https://support-skills.project.uoi.gr/ ή να στείλετε email στο skills4life.UoI@gmail.com.
Πλαίσιο Ανάπτυξης & Χρηματοδότηση
Το συγκεκριμένο θέμα / μαθησιακό αντικείμενο δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του Έργου “Δημιουργία Ερευνητικών Υποδομών, Επεξεργασία Ερευνητικού Υλικού και Επικοινωνία Αποτελεσμάτων Διεθνών Εκπαιδευτικών Ερευνών”. Χρηματοδοτήθηκε βάσει της Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και χρηματοδοτήθηκε μέσω του Τομεακού Προγράμματος Ανάπτυξης 2021-2025 του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης 2021-2025.
Άδεια Χρήσης
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 4.0 Το συγκεκριμένο θέμα / μαθησιακό αντικείμενο διατίθεται με άδεια ‘Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlikeGreece 4.0’. [ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια. Οι δημιουργοί έχουν παραχωρήσει στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και στο ΥΠΑΙΘ το δικαίωμα ελεύθερης χρήσης, αξιοποίησης και διάθεσης του υλικού με ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και για απεριόριστο χρονικό διάστημα.