Skip to content

Όζον

fe-logo_w
Μεταδεδομένα
  • Τύποι Ερωτήσεων
Κείμενο
  • Αριθμός ερωτήσεων​
4
  • Επίπεδα Δυσκολίας​
2, 3, 4

Όζον

0.0/5

Περιγραφή

Το θέμα εξετάζει την πολλαπλή σημασία του όζοντος στην ατμόσφαιρα, διακρίνοντας ανάμεσα στο ευεργετικό όζον της στρατόσφαιρας και στο επιβλαβές όζον της τροπόσφαιρας. Οι μαθητές/τριες καλούνται να αξιοποιήσουν γνώσεις από τη Χημεία, για να σκεφτούν κριτικά, προκειμένου να:

• ερμηνεύσουν απλουστευμένα σχήματα που περιγράφουν αντιδράσεις διάσπασης και σύνθεσης που οδηγούν στον σχηματισμό όζοντος,

• διακρίνουν αν οι καταιγίδες συνεισφέρουν στη δημιουργία “καλού” ή “κακού” όζοντος με βάση το υψόμετρο στο οποίο λαμβάνουν χώρα,

• αναγνωρίσουν ασθένειες που σχετίζονται με την έκθεση σε υπεριώδη ακτινοβολία, λόγω μείωσης της συγκέντρωσης του όζοντος στη στρατόσφαιρα,

• διακρίνουν μεταξύ επιστημονικών και μη επιστημονικών ερωτημάτων, αξιολογώντας σε ποια ερωτήματα μπορεί να δοθεί απάντηση μέσω της επιστήμης και ποια άπτονται πολιτικών ή ηθικών αποφάσεων.

Το θέμα συνδέει επιστημονικές έννοιες με την καθημερινή ζωή και τις παγκόσμιες περιβαλλοντικές ανησυχίες και ενισχύει την ικανότητα των μαθητών/τριών να ερμηνεύουν φαινόμενα με επιστημονικό τρόπο, κρίνουν επιστημονικά τεκμηριωμένες πληροφορίες σχετικές με την υγεία, την τεχνολογία και τη δημόσια πολιτική.

Όζον

0.0/5
  • Γνωστικό Αντικείμενο
Φυσικές Επιστήμες
  • Πλαίσιο Εφαρμογής
Παγκόσμιο, Τοπικό και εθνικό
  • Τύπος Απάντησης
Ανάπτυξης, Σύνθετη πολλαπλής επιλογής, Σύντομης Απάντησης
  • Επιστημονική Δεξιότητα
Ανάπτυξη και αξιολόγηση σχεδίων για επιστημονική διερεύνηση και ερμηνεία επιστημονικών δεδομένων και τεκμηρίων με κριτικό τρόπο, Επιστημονική Ερμηνεία Φαινομένων
  • Γνωστικές Περιοχές
Γη και Διάστημα, Έμβια συστήματα, Φυσικά συστήματα
  • Τύπος Επιστημονικής Γνώσης
Γνώση περιεχομένου, Επιστημική γνώση
  • Περιεχόμενο
Περιβαλλοντικές Συνέπειες & Κλιματική Αλλαγή, Υγεία & Ασθένειες
  • Έκδοση
1.0

Επίπεδα Δυσκολίας