Εμβόλια και παραπληροφόρηση
![fe-logo_w](https://skills4life.gr/wp-content/uploads/2025/01/fe-logo_w.png)
Περιγραφή
Το θέμα αφορά την παραπληροφόρηση σχετικά με τα εμβόλια και τις επιπτώσεις της στη δημόσια υγεία. Οι μαθητές/τριες καλούνται να διαβάσουν κείμενο που περιγράφει πώς μια εσφαλμένη έρευνα οδήγησε σε αμφισβήτηση της ασφάλειας του εμβολίου MMR (ιλαρά, παρωτίτιδα, ερυθρά), να εξετάσουν τις συνέπειες της παραπληροφόρησης, να αξιοποιήσουν βασικές γνώσεις επιστήμης (όπως η σημασία της αξιολόγησης από ομότιμους και τα μεγάλα δείγματα στις επιστημονικές μελέτες) και να σκεφτούν κριτικά προκειμένου να:
- αναγνωρίσουν ότι η αρχική έρευνα που συσχέτιζε το εμβόλιο MMR με τον αυτισμό αποσύρθηκε και καταδικάστηκε από την επιστημονική κοινότητα και ότι το εμβόλιο ΜΜR είναι πολύ χρήσιμο,
- συσχετίσουν την παραπληροφόρηση, μέσα από τα μέσα ενημέρωσης και τα κοινωνικά δίκτυα, με την ενίσχυση της σύγχυσης του κοινού και της δυσπιστίας του απέναντι στα εμβόλια,
- διακρίνουν τις έγκυρες από τις μη έγκυρες πηγές πληροφόρησης σχετικά με την ασφάλεια των εμβολίων,
- εξηγήσουν γιατί οι έρευνες μεγάλης κλίμακας που αξιολογούνται από ομότιμους είναι απαραίτητες για τη διασφάλιση της αξιοπιστίας των επιστημονικών ευρημάτων στον τομέα των εμβολίων και γενικότερα.
Εμβόλια και παραπληροφόρηση
Γνωστικό Αντικείμενο
Επιστημονική Δεξιότητα
Τύπος Επιστημονικής Γνώσης
Γνωστικές Περιοχές
Πλαίσιο Εφαρμογής
Περιεχόμενο
Τύπος Απάντησης
Έκδοση
Αξιολόγηση Θέματος
*Υπάρχει η δυνατότητα αποστολής μιας και μόνο αξιολόγησης ανά email. Στην περίπτωση που θέλετε να αξιολογήσετε περισσότερα από ένα θέματα ή και να μας ανατροφοδοτήσετε συνολικά για το skills4life, μπορείτε να αξιοποιήσετε την επιλογή “Ανατροφοδότηση για το Skills4Life [Τράπεζα Θεμάτων]” στο https://support-skills.project.uoi.gr/ ή να στείλετε email στο skills4life.UoI@gmail.com.
Πλαίσιο Ανάπτυξης & Χρηματοδότηση
Το συγκεκριμένο θέμα / μαθησιακό αντικείμενο δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του Έργου “Δημιουργία Ερευνητικών Υποδομών, Επεξεργασία Ερευνητικού Υλικού και Επικοινωνία Αποτελεσμάτων Διεθνών Εκπαιδευτικών Ερευνών”. Χρηματοδοτήθηκε βάσει της Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και χρηματοδοτήθηκε μέσω του Τομεακού Προγράμματος Ανάπτυξης 2021-2025 του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης 2021-2025.
Άδεια Χρήσης
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 4.0 Το συγκεκριμένο θέμα / μαθησιακό αντικείμενο διατίθεται με άδεια ‘Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlikeGreece 4.0’. [ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια. Οι δημιουργοί έχουν παραχωρήσει στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και στο ΥΠΑΙΘ το δικαίωμα ελεύθερης χρήσης, αξιοποίησης και διάθεσης του υλικού με ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και για απεριόριστο χρονικό διάστημα.